Az emberek egyre többet rendelnek online – ez persze biztos, hogy a COVID miatt is van, de másrészt az is igaz, hogy olyan felgyorsult világban élünk, amikor ez már egyszerűen könnyebbnek és gyorsabbnak is számít. Sokan a járvány alatt rendeltek elöször online élelmiszert.
Már a TESCO, az Auchan, de olyan kisebb élelmiszerboltok is biztosítanak házhozszállítási lehetőséget, mint a SPAR. Sőt számos élelmiszer futár cég is van már, akik részterületként bolti áru szállítását is vállalják.
Az ilyen online rendelések összekészítése egy külön feladatkör a cégeknél, amit komissiózásnak is neveznek. Van, ahol bizonyos kosárérték fölött már nem terhel minket többletköltség, de olyat is találhatunk, ahol ezt is felszámolják a rendelési értek és a szállítási költség mellé. A komissziózás lényege, hogy a kosárban szereplő termékeket a raktár munkatársai összekészítik, majd átadják a csomagoló osztálynak.
A raktári munkamegosztás egy lépcsőfokáról beszélünk tehát, mely alatt lényegében kizárólag a rendelési papír alapján történő termék összegyűjtés értendő, sokszor benne is van az online árban már ez a költség, ha kisebb termékekről van szó. De megesik, hogy bonyolultabb az adott termékek összeszedése, vagy nagyobb fizikai munkát jelent ez, ilyenkor felszámolják a komissiózás költségét. Ez a munka akkor is egyszerűbbnek számít, ha kevesebb árucikkel rendelkezik az üzlet, cége válogatja, hogy hol mennyire megterhelő vagy szükségszerű külön munkafolyamatonként beszélni az áru összekészítésről.