borászat

A Cégérről

A 2012-ben  sikeresen debütált Cégér – Jó bornak tervezz címkét! projekt célja a design és a bor találkozási pontján a fiatal grafikusművészek és borászok egymásra találásának elősegítése, továbbá hosszú távon együttműködésük megteremtése.

Cégér pályázattal egy nagyon sikeres, önmagán túlmutató esemény jött létre, formailag (vizuális megjelenés, esemény, kommunikáció) és tartalmilag (neves zsűri, kiváló grafikusok és borászok, jó borok) egyaránt. A sikert jól érzékelteti, hogy a 10 kiválasztott grafikus és 10 borász máig együttműködik.

Látva az eredményeket a kiíró Forum Hungaricum Nonprofit Kft. 2013-ban újra meghirdette a pályázatot, és a célkitűzések erősítése érdekében a Cégér pályázat nyerteseit még tágabb körben bemutatva megjelent a Balaton Sound-on, a Veszprémi Utcazene fesztiválon, a VinCE Balaton-on, a Sziget Fesztiválon és külföldi magyar intézetekben (Róma, Berlin, Párizs, Pozsony, Varsó, Helsinki).

Az eddigi mindkét pályázat sikeresen és nagy érdeklődés közepette zajlott, rengeteg művész, illetve borász jelentkezését eredményezte, bebizonyosodott, hogy ezzel a lehetőséggel új terek nyílhatnak meg, új kapcsolatok alakulhatnak ki, elősegítve a magyar kreatív ipar fejlődését, és a kisebb borászatok népszerűsítését.

Meggyőződésünk, hogy a magyar kreativitás és a magyar bor párosításából világszínvonalú termékek születnek. A kiválasztott borokkal szeretnénk minél teljesebb képet adni a magyar borászatról regionális szinten is.

2014-ben ismét kiírtuk a pályázatot és folytatva a megkezdett utat idén a nyertes grafikákat és a kiválasztott fiatal borászokat a vezető fesztiválokon és a  3 napos Cégér Gazstro-zsibongáson túl – mely esemény idén egy kiemelkedő szépségű borvidéken, a Káli-medencében kerül megrendezésre – idén bemutatjuk többek között New Yorkban, Pekingben, Brüsszelben, Zágrábban, Belgrádban és Londonban.